MinVilda Wilda blir 2 år!

HIPP HIPP HURRA för MinVilda-valparna idag! Idag blir hela kullen 2 år. Det är så sjukt att tänka att Wilda blir 2 år, för för mig är hon en lite tjej fortfarande. Samtidigt som det känns som att vi haft henne hela livet. Kan inte komma ihåg hur det var utan henne. 

I höstas fick jag prova på att vara utan henne, och det var en tuff tid. Jag åkte genom skolan på utlandspraktik då chansen för mig att få praktik här i Jämtland var näst intill obefintlig. Jag var då borta i nästan 4 månader på andra sidan jorden, i Indien. Det var verkligen en prövning för mig. Dels för att det var så annorlunda i en annan kultur och alla jobbiga saker vi fick vara med om genom att jag praktiserade på ett hem för barn till sexarbetande kvinnor. Jag saknade Wilda och alla hemma otroligt mycket och tiden gick både fort och otroligt långsamt. Jag tittade på filmer och bilder varje kväll så jag ändå skulle känna att jag hade henne med mig. Blev glad varje gång hon på filmen spexade till det eller busade. 

När jag väl kom hem var det ett kärt återseende. Hon kände igen mig direkt och bara hoppade och gnällde. När vi lugnat ner oss senare på kvällen var hon ändå lite brydd på mig. Jag tror hon tyckte det var lite konstigt att ha mig hemma igen, efter så lång tid. Det är inte konstigt att hon behövde någon dag för att vänja sig med att jag var hemma igen. Men det som var roligt var att se vilket starkt band Wilda och Jonas hade skapat. I början när jag talade till henne och jobbade ihop, tittade hon alltid på Jonas för att se vad han tyckte. Men nu är allt som vanligt vilket känns jätteskönt!

Wildas födelsedag har firats genom att matte har pluggat. Förutom det har vi ändå hunnit med en långpromenad, bus ute i snön och photoshoot. Sen får det bli en tårta ikväll med massor av smaskens i! Vi fick även ett brev på posten med en stor bild på Wilda, antar att hon är 8 veckor på bilden. Så fin hon var, och ÄR! 

 

Grattis igen till Wilda och hennes syskon på 2-års dagen! <3

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin keno iver

Grattis wilda! Hon har pappas snälla ögon tror jag...

2013-02-11 @ 18:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0