Bus

Idag har jag och Wilda träffat min kompis Micka och hennes AHT Bosse. Det var andra gången de träffades och jag tyckte Wilda hängde med lite bättre den här gången än förra. Även fast hon inte har en suck när han lägger i en högre växel. Mitt i leken kommer det en katt gående, och blev intresserad av deras bus och bestämde sig för att haka på. Roligt att se när alla tre lekte och busade med varandra. Så nu har hon träffat sin första katt oxå.

Sen måste jag börja koppelträna henne nu, för hon börjar bli väldigt snabb. OCH hon börjar bli mer modig och är inte lika nära mig hela tiden. Är i sin egen lilla värld ibland. Men hon gillar inte kopplet och tycker det är väldigt konstigt att ha något runt halsen. Sitter och kliar och kliar. Ska nog sätta ett halsband på henne så hon vänjer sig med att ha något runt halsen.

Nu är vi hemma hos mina förldrar igen och bilresan hit gick mycket bättre än förra gången. Inte ett pip :) På vägen dit såg jag att det var många lämlar som låg överkörda på vägen och så fort vi kom hem hittade Wilda en död lämmel. När hon fick tag i den startade jakten och jag jagade henne ett tag innan jag fick tag i henne och fick ut lämmeln ur munnen. Usch! Hon hade säkert svalt hela om jag inte fått tag i henne.

Sen har jag även märkt att hon inte gillar att jag blöter hennes mat. Det har gått lite trögt för henne att äta upp maten men så provade jag att ge henne foder som inte var blötlagd och det älskade hon. Knaprade i sig allt på en gång.

Här kommer lite bilder på dagens lekstund..










Kommentarer
Postat av: Johanna & Timba

Va coolt att katten hängde på!:O

Alla katter jag och min tollare möter skjuter rygg (säger man så?) och väser haha:)

2011-04-20 @ 23:07:54
URL: http://timbatollare.weebly.com
Postat av: lisa

haha roligt att katten hängde på! :D Zorro blir sååå förbryllad så fort inte katten springer sin väg och skäller på dem. Dom katter han mött här springer nämligen iväg.. Wilda är sååå fin! :D Liknar Poppel :)

2011-04-27 @ 20:21:47
URL: http://lisaozorro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0