Fjälltur

Igår tog vi en tidig helg och tog bilen för att åka de ca 20 milen hem till mina föräldrar. Bilresan gick bra tillslut, men jag kan säga att vår lilla Wilda är en envis liten tjej som pep i en timme innan hon gav sig och somnade. Men matte och husse råder ingen nöd och vi hade förberett oss med öronproppar. Väl framme så tog hon för sig dirket och är inte blyg inför nya människor eller hundar. Hon har redan blivit kompis med mammas och pappas norbottenspets. Han är ganska gammal och snäll men kan bli lite less när hon följer efter honom som en skugga ibland.
Annars så sover hon hela nätter utan att vakna och gnälla nu. Vaknar runt sex, halv sju varje morgon, så någon veckarklocka behövs inte längre.

Idag har även Wilda varit med om sin första skotertur till fjällen. Vi packade ner henne i en stor jacka som vi hade dragit åt med ett bälte, så det blev som en liten påse. Där sov hon tätt intill mig hela skoterresan. Senare på dagen blev det även en liten fisketur, men Wilda kan slå sig till ro på de flesta ställen och sov gott på renskinnet bredvid matte och Skall (norbottenspetsen). Hon blev lite brydd när hon undrade vad det var som sprattlade runt på snön när hon snusade på fiskarna. haha, undra vad hon tänker ibland.

här kommer i alla fall lite bilder på finingen i fjällen..








Kommentarer
Postat av: Frida, Poppel & Kula

Haha, skrattade lite när jag läste att hon hade skrikit i en timma, takterna sitter i än. Men med ert tålamod så förstår hon nog snart att det inte är lönt, men envis är hon!

2011-04-15 @ 17:53:00
URL: http://www.minvilda.se
Postat av: lisa

åh wilda, min favvo!! Vilka superfina bilder det blev, känns dock konstigt att titta på snöbilder när man själv suttit ute i tröja haha :P



Jag kan säga direkt att jag kommer följa hela Wildas liv här på eran blogg, har ju följt henne från scratch på Fridas så jag är jätteglad att hon fick ett bra hem OCH att ni har en blogg :D

2011-04-15 @ 18:23:16
URL: http://lisaozorro.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh! Vad roligt att följa nån på nya valpäventyr! Hon ser jättefin ut!

//kusinen Chilis matte

2011-04-15 @ 20:53:49
URL: http://Vardagsskoj.blogspot.com
Postat av: Pappa Keno

Vad roligt att Wilda har en egen blog! Då kan jag följa er fast ni bor så långt bort!! MVH Malin Keno Iver

2011-04-17 @ 19:51:13
URL: http://www.tollartoken.se
Postat av: Johanna

Åh vad roligt att ni har startat en blogg! Det ska bli så spännande o roligt att följa er här! Gud så söt hon är! =)

Hoppas vi ses snart!

Kram!

2011-04-19 @ 23:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0