Påsk

Nu är påsken över och den har varit mycket bra för både min och Wildas del. Vi har varit uppe i vår stuga i fjällen och bara myst, jagat lämlar, solat, lekt, träffat nya människor och hundar. Mycket spännande men Wilda verkar trivas vart hon än kommer.
   En dag hade vi fisketävling på en sjö där och det var mycket folk och endel hundar. Hon sprang runt och hälsade på dom och lekte lite, sen kom hon tillbaka till mig och somnade tätt intill mig i solen på renskinnet. Mysig tjej. Men som Frida har sagt om Kula så finns det en av och på-knapp på den här tjejen också. Hon kan vara väldigt busig och uppe ivarv för att sedan gå och lägga sig och bli tvärtrött.
   Sen har jag börjat öva henne med att ha halsband för hon börjar bli så snabb nu så när jag kommer tillbaka till stan så måste jag börja ha lite koppel på henne. Hon har gett mig lite panik några gånger när jag har trott att hon ska sticka. Vi tränade med koppel första gången idag efter att jag började med halsbandet, och det gick över förväntan. Jätteduktig var hon. Men jag vet inte om jag bara hade tur. Ska testa om en lite stund igen.
   Sen har jag även börjat lite med ensamhetsträningen. Hon skäller lite när jag går, för hon vill ju så gärna vara där det händer, men sen ger hon sig efter ett tag och slår sig till ro.

Så för att summera ihop allt så har vi haft en bra påsk, och vi tar ständigt ny steg framåt.

Här kommer lite bilder på vår påsksemester..





  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0