Besök

Jag har varit dålig på att uppdater nu men det är så mycket i skolan nu så jag hinner inte riktigt med tyvärr.

Men det har väl inte hänt så mycket förutom att Wilda fick tillbaka ögoninflammationen och det spred sig till andra ögat, så nu behandlar vi båda. Men på en gång vi börjar behandla blir det bra, så jag hoppas det håller sig så.

Det är roligt med hundar och deras luktsinne. Jag hörde att någon på radion gjorde en jämförelse mellan människor och hundar. Dom sa att om du viker ihop ett mjökpaket och lägger på en fotbollsplan så är vårt luktsinne mjölkpaketet, och hundens luktsinne fotbollsplanen. Hyfsad stor skillnad om det är så.
   Men detta märks kan man säga. Jonas var ute och gick med Wilda här om dagen och gick förbi hans föräldrars bil, som var och hälsade på någon. Hon kände lukten av dom direkt och blev alldeles tokig och ville springa mot bilen (som var tom). Och jag vet om Jonas är hemma efter jobbet när jag och Wilda kommer till ingången till vårt trapphus, för om han är det blir hon superglad och springer snabbt upp i trapphuset, och om inte så lunkar hon lugnt. Häftigt hur de kan känna massa saker som inte vi gör.

Har glömt att skriva att vi hade besök av en tollare här om veckan. I huset bakom är det några som bor ibland, som har en tollare. Wilda och jag träffade dom när Wilda var 11 veckor, och har inte sett som sen dess. Men förra veckan kom dom igen, och vi släppte hundarna på baksidan så de fick leka. Roligt att träffa tollare tyckte både jag och Wilda.






Kommentarer
Postat av: Frida

Lika barn leka bäst! Var kom den där tollaren ifrån för kennel då?

2011-08-30 @ 23:27:39
URL: http://Minvilda.se
Postat av: silje

ja precis! jag kommer faktist inte ihåg. ska fråga nästa gång vi ses..

2011-09-05 @ 14:55:17
Postat av: Frida, Poppel & Kula

Hur går det för lilla Wilda nu, är hon bättre i ögon och öron? Nu är det dags för en uppdatering tycker jag! :)

2011-09-08 @ 23:48:01
URL: http://www.minvilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0