Olycksfågel

Jag har ju sagt det förut, och säger det igen. Wilda är en riktig olycksfågel. Hon är bara sex månader och har haft urinvägsinfektion, uppsvullet öga och nu både öron och ögoninflammation på vänster sida. Vi har medicinerat i en vecka nu, så det är nästan bra. Vi ska tillbaka på ett återbesök nästa vecka och kolla hennes vänstra öra, för det har alltid varit mycket mer smutsigt än det andra, som är helt rent. Men hon är en riktig kämpe och det märks inget på henne, hon är lika vild som vanligt.

Vi har fortsatt att träna det Frida lärde oss på specialen, grunden till apportering. Och det går riktigt bra. Jag har börjat hålla fram dummyn nu och hon väntar tills jag säger till med att ta den. Vi har inte fått in "tack" än men det kommer. Forsätter också att träna stadga, men hon är lite dålig på att trycka hårt mot min hand. Hon duttar istället flera gånger. Men jag tror att hon tycker det är lika roligt som jag att träna. Hon blir rätt ivrig :)

Med maten går det mycket bättre nu. När Frida fick höra att hon inte ville äta sin mat, eller at det tog lång tid för henne att äta upp, sa hon att vi skulle minska hennes mat mycket, så hon skulle bli riktigt hungrig. Och känna att hon ville ha maten, få aptiten tillbaka. Vi har ökat succesivt och nu kommer hon direkt när hon hör att jag skramlar med maten. Så nu äter hon upp maten på en gång, skönt!





Kommentarer
Postat av: Natalie och Kenai

Vilken fin bild på henne!

2011-08-18 @ 15:24:30
URL: http://kenaii.wordpress.com/
Postat av: Johanna & Timba

Vad söt hon är!! :)

2011-08-20 @ 18:44:51
URL: http://timbatollare.weebly.com
Postat av: Sassäh

Vad fin hon är! :):) Vad är det för ras? Och lite jobbigt med alla sjukdomarna, men då kanske hon slipper senare i livet ^^ kram

2011-08-20 @ 19:11:21
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: lisa

så fin hon är! Hoppas inflammationen/infektionen blir bättre!

2011-08-30 @ 18:13:23
URL: http://fyrbentlycka.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0