Borgafjäll

I helgen tog hela familjen Thomasson - Jonsson en långhelg i Borgafjäll. Jonas föräldrar har stuga där så vi åkte upp över helgen och jag kan säga att det möttes med stor glädje för Wildas del. Det var ett tag sen hon var ute i skogen och fick springra fritt, och det märktes. På lördagen tig vi en promenad i skogen och vid vattnet och jag har nog aldrig sett henne så glad. Hon hade ett riktigt glädjerus och bara sprang och hoppade. Det är ju svårt att inte bli lycklig själv också, när ens lilla ögonsten blir så glad. 

På söndag tog vi en till utflickt och var borta längre med grillning och fiske. Och då fick hon simma för första gången. Lite ofrivilligt men det gick bra. Hon ville så gärna på andra sidan av den stora bäcken där husse var och fiskade så hon hoppade helt enkelt i och simmade över. Det gick ju helt fint förutom att matte fick en smärre hjärtattack. Sen badade hon lite till med det var nog lite kallt för hon doppade sig bara till magen :)

Nu är hon helt slut, ligger och sover och sover. Tror den här helgen tog kål på henne. Men nu är jag färdig i skolan så jag kan använda mer tid till träning och utflykter med henne. Har en del att träna in om vi ska åka på specialen. Ser också fram emot att börja på valpkursen på onsdag.

Här kommer lite bilder från helgen:






Kommentarer
Postat av: Frida

Ja ni måste komma till specialen och träffa pappa keno som wilda börjar bli väldigt lik!

2011-06-07 @ 20:55:30
URL: http://Minvilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0