Många händelser

Ja det har hänt mycket sedan jag uppdaterade sist. Jag har varit dålig på att uppdatera just på grund av att det varit mycket nu på sistone. Kan ju börja med att skriva att lilla Wilda har haft urinvägsinfektion. Efter vår tripp till Borgafjäll gick det några dagar så en morgon var hon väldigt orolig och gnällde. Då jag gick ut med henne såg jag att hon försökte kissa flera ggr och sedan kräktes hon 3 ggr. Då blev jag rädd och gick in och ringde vår veterinär till granne, men hon hade stängt. Jag googlade lite och det ska man aldrig göra, diagnosen hon fick då var att hon hade fått i sig glykol och hennes liv inte gick att rädda. I panik ringde jag djursjukhuset och fick tid en halvtimme senare, och fick då en betydligt bättre diagnos. Men när hon började äta medicinen blev hon snabbt bättre.

Vi har också gått fyra gånger på valpkursen nu, en gång kvar och det har gått väldigt bra! Hon har klarat alla moment. Fast en dag var både jag och Wilda trötta och ofokuserade och då blir ju även resultatet därefter. Men vi fick en läxa tills på onsdag. Att vi ska lära dem ligg, och efter att jag försökt 3 ggr så hade hon fattat vinkeln. Så tror inte det blir några problem, hon lär väldigt snabbt. Det enda är att hon kan bli väldigt het när vi tränar. Hon blir ivrig och vill snabbt veta vad hon ska göra.

Nu har vi också skickat in anmälan till Specialen. Ska bli väldigt spännande och se vad det är för något. Och det ska bli så kul att träffa alla valpar och valpägare. Och förhoppningsvis skapa nya kontakter :) Då ska ju alla valparna vara med i valpklass 1 också, så det behövs mycket träning på den stillastående fronten. Hon älskar ju att springa fort, så att trava fint bredvid kan bli en utmaning, även att stå still fint när någon ska kolla på henne. FAST dom är ju bara valpar och det är första gången så vi får ta det för vad det är.

Lite bilder blir det också, sitt, stå och ligg-bilder.






Kommentarer
Postat av: Angie

Gud vad fin hon är Silje! Hoppas jag får träffa den lille tussen i sommar. <3

2011-06-21 @ 23:32:01
URL: http://renhuvud.blogg.se/
Postat av: silje

men vi SKA träffas i sommar, annars blir både jag och Wilda ledsen :)

2011-06-22 @ 23:07:18
Postat av: Frida

Stackars liten som fick urinvägsinfektion då, skönt att det är bättre med henne nu! Ska bli så kul att träffas på specialen igen och se tösen :) Hon ser ut att utvecklas jättefint och frambenen har växt ikapp bakbenen som jag sa ;)

2011-06-25 @ 02:42:00
URL: http://Minvilda.se
Postat av: Johanna

Vad duktig hon är!! Och så himla stor hon har blivit sedan vi såg henne sist. Vi måste styra upp en dejt snart! kram på er!

2011-06-25 @ 17:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0