Sommarbad

Nu är det en riktig värmebölja hos oss i Östersund. Så igår åkte familjen Jonsson/Thomasson till Norderön på en lite utflykt. Vi åt middag vid sjön och det var riktigt härligt väder. Wilda badade och tyckte det var skönt att få svalka sig lite. Hon är så rolig när hon badat, för då får hon ett riktigt glädjeryck och springer omkring och hoppar. haha så söt.

Men slut på det roliga...när vi skulle sätta oss ner och äte jordgubbarna vi hade med oss, såg jag att det var nåt skumt med Wildas öga. När jag tittade närmare så var hennes vänsteröga lite uppsvällt och det rann endel från det. Jag önskar bara att jag kunde prata med henne då, så jag kunde fråga vad hon gjort. Men inte underligt att hon får nåt i ögat, så oförsiktig som hon är, skuttar omkring överallt. Såg alldeles innan att hon hoppade i en massa brännässlor, så trodde först det var det. Googlade det och det var väldigt många delade meningar om hundar kunde bränna sig, eller inte. Men vi bestämde oss för att avvakta och se om det la sig över natten.

I morse hade det lagt sig betydligt mer och nu är ögat som vanligt igen. Så förmodeligen fick hon något i ögat som irriterade det, men det gick över snabbt som tur är. Vår lilla otursfågel...


Här är i alla fall en lite badbild jag tog med mobilen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0