Uppdatering

Nu var det ett tag sen jag skrev här, men jag har haft så fullt upp med tentaplugg och skola. Men idag lyckas jag ta lite bilder på Wilda när vi var ute och busade med bollen. Hon har blivit större och växer stadigt. Men även i sinnet för jag känner att jag kan ha henne lös på baksidan igen nu för hon lyssnar bra. Bara det inte kommer något hon ska jaga..:) men det är ju stängsel runt men någon gång har hon fått för sig att krypa under. Men det var ett tag sen.

I förrgår träffade hon en tollare för andra gången. Som jag har skrivit tidigare så är det inte så många som känner till rasen här uppe, vilket jag tycker är lite kul. Men då var det en man som frågade om det var en tollare, och så berättade han att han också hade två. Vi pratade länge och han fick i alla fall fram budskapet om att detta var den bästa rasen. Efter en stund hämtade han sin fru och deras ena hund. Hur fin som helst. Lite mörkare i pälsen, men väldigt fin hund. Kan säga att jag samtidigt njuter av att ha henne som valp, längtar tills hon blit stor och fin.

Sen har vi även hunnit med ett veterinärbesök. Det gick hur bra som helst. I vanlig ordning är Wilda nyfiken på allt och kollade snabbt igenom rummet. När hon fick sprutan märkte hon det inte ens, för hon var så upptagen med att titta på något annat. Hon vart lite loj på kvällen men var lika pigg som vanligt dagen efter. Passade på att väga henne också och hon vägde ca 6kg.

Pälsen har börjat bli riktigt fin nu. Inte så tussig som den var innan. Men hår fortsätter hon att tappa. Sen är hon väldigt duktig med att säga till när hon ska ut. Går till dörren och väntar på att jag eller Jonas ska komma och gå ut med henne. Fin tjej vi har :)

nu får det vara nog för den här gången. :) lite bilder som vanligt, tema lek denna gång:








Kommentarer
Postat av: lisa

underbart söt liten tjej! Hon kommer bli lika vacker och fin som sin mamma :D

2011-05-20 @ 22:13:10
URL: http://lisaozorro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0