Orange

Det är så roligt nu när man är ute och går med Wilda i skogen, för allt är gult och orange och det är ju hon också. Ibland smälter hon in lite för bra :)
Jag har inte så mycket att skriva om just nu för jag har haft så mycket i skolan med tenta, gruppuppgifter och seminaruim. Tycker synd om Wilda den här veckan som varit, för jag har pluggat hela tiden och Jonas är invalid så han kan bara gå ut och släppa henne på baksidan. Så då har jag skickat iväg henne på promenader med moster istället :)
På tisdag ska vi på 2:a träffen av vår hundkurs. Vilket var riktigt bra. Gillar hon som håller i det. Känns som att hon kan hundar. Hon är erfaren och har stenkoll. Kan allas namn och ger personlig feedback när hon iaktar oss under övningarna. Och så får vi träna i olika miljöer, hon ger oss läxor och skickar sammanfattningar varje gång. Gillar henne stenhårt! Förra gången fick vi i läxa att vi skulle lära hundarna att vila på kommando. "huvudet i handen". Det kan Wilda nu :)
Vi har hittat en ny favoritrunda som vi går nästan varje dag nu. Lite variation men den är så rolig, tycker både matte och Wilda. Först får vi träna koppel ett tag, sen kommer vi till skogen då hon får springa fritt. Då leker vi kurragömma, spårar, balansövningar m.m. Bra runda.



Kommentarer
Postat av: Frida

Du behöver inte ha dåligt samvete, det är bara bra för dem att lära sig ha tråkigt och att det inte alltid är aktiviteter på gång :) jag vet hur det är, har oxå haft tenta förra veckan!

2011-10-03 @ 09:49:17
URL: http://minvilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0