Snö

Uppdatering igen. Sedan sist har det hänt endel. Wilda skuttar runt i ett litet tikskydd för allas bästa, var lite obekväm i början men har vant sig nu.
    I söndags åkte jag och Jonas ut med henne i skogen för att kunna släppa henne. När vi kom fram med bilen stod det tre rådjur och tittade på oss. Wilda såg dom och gnällde ivrigt inifrån bilen. Efter att de hade sprungit därifrån kopplade jag henne och släppte ut henne. Hon vart helt tokig. Spårade som jag aldrig sett förut. Nosen var i backen hela tiden och vi gick efter spåret en lång bit. Riktigt kul att se henne så aktiv och intresserad!
     Nu är vi hemma i Mittådalen hos mina föräldrar och här är det snö och vinter. När hon fick känns snön blev hon helt till sig. Haha, hon slirade runt ett tag och bara skuttade av glädje. Sen började hon äta massa snö. När hon skulle kissa fick hon lite problem, eftersom det var så kallt på backen. Men helt klart att hon gillar snö!
     Vi har ju även en gammal spetshane här hemma. Jag trodde han skulle vara intresserad av Wilda nu när hon löpte men icke! Han är totalt ointresserad och tycker mest hon är en jobbig hormonstinn valptik. Iof är han ju kastrerad och det är tur, annars hade det varit cirkus här. Vi skrattade massa igår när hon stod och visade upp sig för honom. Satte fram rumpan i ansiktet på honom. Jag tycker det är mycket märkligt att se våran VALP såhär hormonstinn...jaja, tur att det inte är så ofta :)




                                                                      Wilda 8 månader




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0