Enya

Som jag skrev tidigare så har Jonas syster och hennes fästman köpt en liten tollartik. Nu har vi äntligen träffat henne! Idag kom de från Umeå och det var så kul att se dem. Lika spända var vi på hur Wilda och Enya skulle bete sig tillsammans, men jag tycker att det gick bra. Enya är en tuff tjej som inte alls är rädd för nya människor och är en självständig hund. När hundarnana sedan skulle träffa varandra ute började Wilda som var lite överladdad att springa ner Enya som då blev lite skakad, men all rätt. Upp igen men lite avvaktande mot Wilda som mer än gärna ville ha en lekkompis. Jag trodde att Wilda skulle vara med på och sätta Enya på plats men efter ett tag brydde hon sig inte lika mycket om henne.
 
Mot slutet av träffen fick Enya lite mer blodad tand och var sugen att leka med Wilda. Jag tror att de kommer gå bra framöver, Enya behöver bara växa på sig lite så hon kan springa tillsammans med Wilda och kanske en dag till och med bestämma över henne :) Just nu är hon bara 13 veckor. Har inte träffat Enya så länge men jag tycker redan om henne otroligt mycket, ett riktigt charmtroll!
 
 
Enya är lite avvaktande
 
 
 
Enya tar stöd hos husse
 
 
 
Närbild
 

Kommentarer
Postat av: Catharina

Jag tror att Enya och Wilda kommer att bli bästisar så fort vi flyttat hem på riktigt <3

2013-05-03 @ 18:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0